måndag 7 oktober 2013

Passeport

Mhm. Har ägnat en ledig dag åt att svälja upprepade gånger för att kontrollera om det begynnande halsonda kanske känns liiiiite mindre (eller gud förbjude mer??!?!?!?!?!??!!) nu än för fem minuter sen. Stressen över att kanske bli sjuk inför helgen är såklart inte långt borta. Eftersom jag är gammal och klok har jag därför "lyssnat på kroppen" precis enligt skolboken och därför bara gjort sådant den har velat idag. Det har inneburit äta glass och sova tre timmar på soffan mitt på dagen, och däremellan typ... slösurfa. Kroppen är en lat jävel och bryr sig inte alls om sånt som till exempel att det är brittsommarvärme ute eller att min lägenhet ser ut som jerusalems förstörelse.

Men jag har hämtat ut mitt nya pass också! När jag skulle ansöka om det i förra veckan och blev fotad och skrev under så utspelade sig följande ordväxling mellan mig och polisen:

- Jaha, ja.... skriver du din namnteckning sådär......?!
- ....... jaa-aa......?
- Jaha, ja, ja bara du tänker på att du måste skriva under likadant för att få hämta ut det så....
- ......jaa......oook.....?
- Ja det måste vara likt alltså, det måste se ut.... sådär.... då också.....

(Till saken hör att jag har en HELT VANLIG namnteckning, det är verkligen inga konstigheter. Har jag alltid trott? Är nu hemskt förvirrad.)

Således har jag nu varit nervös i en vecka för att jag inte ska kunna skriva min namnteckning "rätt" och därmed inte få hämta ut mitt pass. Flashbacksen till min lågstadietid när jag frustrerat ägnade timtal åt att skriva om siffrorna i skrivhäftet för att de skulle vara exakt likadana som de datorn tryckt i boken var ju inte långt borta. Stod kallsvettig och stirrig och Stefan Holm-slog mig i ansiktet och drog i kläderna inne på polisstationen innan jag ba gick all in och till publikens jubel drog till med en IDENTISK kråka. Fick mitt pass. Kände mig som en vinnare. Vill nu inte att nån sketet halsont ska lägga krokben för min resa efter den där urladdningen. Äter blodpudding och dricker te och visualiserar hur mitt immunförsvar släpper alla hämningar.

Inga kommentarer: