onsdag 1 oktober 2014

Motstridiga känslor

Försöker komma in i någon slags träningsrutiner igen efter den här dryga månaden av soffliggande. Det går främst ut på att inte ge efter för känslan som säger att det vore stabilt och trevligt att ligga på soffan under en filt ungefär från nu fram till april, utan att faktiskt ändå släpa mig ut på de pass jag är van vid, trots kyla, mörker, osv. När jag väl är ute brukar ju resten lösa sig, precis som för alla andra latmaskar, förutom att jag är lite klen i skallen och därför inte så peppad på att ha ont/bli trött/må illa/bli stum, men det kommer väl det också snart.

Igår bytte jag ut intervallerna mot "fartlek" som jag egentligen hatar pga så omätbart och svårhanterligt mentalt, men eftersom jag var så bekväm att jag förlade min utetimme till närmast tänkbara vägar för att efteråt bara kunna ramla över tröskeln hemma så straffades jag med så mycket övergångsställen och järnvägsövergångar och cykelvägsbommar och annat bös att mätbarhet ändå inte är att tänka på.

I slutändan fick jag nog ihop ganska många kilometer över distansfart, men det känns liksom inte sådär lätt längre. Å andra sidan minns jag hela förra vintern som olätt och långsam så det kan väl även vara så att snabbheten gått i ide några månader oberoende av min envishet. Skönt ändå att lyfta snabbt på fötterna.

Inga kommentarer: