tisdag 14 oktober 2014

Ett jävla gnäll

Har väl tänkt att uppdatera här men det blir inte av. Har varit lite sjuk, precis som varenda vecka den här hösten. Jag tror att det var i augusti som jag senast kunde träna en vecka som planerat. Kul skit.
Min teori om varför: frotterar mig med folk på jobbet som är sjuka + vantrivs så mkt på olika fronter i livet att det läcker ut som utmattning.

Annars är jag mest less. Läser lite bloggar och blir bara trött. Så många okunniga människor som uttalar sig som om de vore experter. Så mycket skit som säljs till än mer okunniga människor av dessa självcertifierade (eller typ.. helgcertifierade, men det är ju samma skrot) "coacher" inom olika inriktningar. Jag fattar verkligen inte hur man har mage att marknadsföra sig som kunnig när allt man kan är sådant som vilket spån som helst kan läsa sig till i vilken träningsblaska som helst?

Men å andra sidan publicerar träningsblaskorna mest ctrl-c-ctrl-v:ade pressutskick så man ska väl kanske bara vara glad att det ens finns något att läsa. Även om man först måste läsa det en gång som reklam i sin egen mail, och sedan en gång till som "artikel" på tidningswebbar.

Kul med journalistiska ambitioner och kvalitetskänsla!


Två positiva grejer dock:

I fredags hade jag lektion i löpskolning med löparproffset Emma. Fick ont i alla möjliga delar av benen samt var jättedålig(!), så jag antar att det är välbehövligt. Det var hemskt roligt på det sättet som typ.... step up är kul. Dvs man måste tänka mer på koordinationen än på transpirationen och jag är ju en aerobicstjej at heart.

Hann även med ett långt och äventyrligt pass till skogs med DH-Krippa (måste eventuellt byta till mindre cykelinriktat smeknamn, även om det bär mig emot!) och det innebar både flera felnavigeringar med bristfällig mobiltäckning och enirokarta, djupt i vildskogen utanför Sågmyra, OCH en KOSLAKT! Så mycket äventyr!

Sedan blev jag sjuk. Låg hemma och sov på soffan, åt rostbröd och kollade på dagtids-TV. Alltid surrealistiskt. Nu är jag väl frisk igen, så jag ska väl försöka mig på en veckas träning till. Skam den som ger sig!

Inga kommentarer: