måndag 6 oktober 2014

Hackmora

Om man bildgooglar Hackmora Bergslopp så är det här en av de första bilderna som dyker upp:


Det är en ganska talande bild, för ungefär sådär ligger 100 pers kringströdda och kvider på toppen av Hackmora Klack varje år i oktober, sedan 23 år tillbaka.

Jag sprang loppet 2010. Från det mindes jag ingenting mer än starten och målgången, allt däremellan var ett enda töcken. Riktigt så mycket lyckades jag inte ta ut mig i år, kanske på grund av att jag blivit gammal och lat, kanske för att jag ju mest varit sjuk i september och därför är i lite kass form. Vem vet. Blev tia. Hade tusen VM-idrottare framför mig. Det är fan inte rimligt att bo i ett län med så sjukt hög idrottslig nivå som vi har här?! Man får helt skeva perspektiv! Så fort man tänker hurtbulla sig lite så står halva landslaget i valfri idrott där och ba "tänkte också va med!!". Men å andra sidan är det kanske fostrande?

Maria Gräfnings vann på 14.10. Jag tröskade i mål på 16.37. Sist tog det mig 19 minuter så ändå ett pers på typ två och en halv minut. Med stabil utvecklingskurva lär jag ju vinna nästa gång?!!??!!?!!??!

Inga kommentarer: