söndag 8 maj 2011

Tur man inte är copy

Och för er som undrar vad min tonårsflickiga önskelista består av, så har den egentligen bara en punkt av vikt - att på välformulerat vis få mig att känna mig ägd i valfri argumentation. Resten är ju bara bonus (plus att jag har för många specifika tramspunkter om oväsentliga grejer som stämmer in för väl på en person jag känner för dåligt för att det inte ska bli konstig stämning om jag skulle börja outa, hur mycket med glimten i ögat det än skulle vara).

Imorgon bitti ska jag, för att byta ämne, ut på mtb med Vingstedt - mannen från de norrländska vidderna. Förutom att varken han eller jag har koll på mtb-terrängen så tror jag det är bra skogssällskap. När vi tex mötte en älg i Gesunda förra sommaren och jag höll på att svimma av överdos av närkontakt med naturen så bara cyklade han rakt på och började förklara saker om älgars anatomi. Som om DET var det jag var fundersam över, och inte huruvida älgen skulle sluka mig levande eller inte.
Tryggt alltså med en sådan indiana jones-cyklist för en neurotiker som jag.
Kanske bjuckar jag på våriga gryningsbilder sen, det vore väl inte illa det inte?

Tills dess får ni hålla till godo med en skymningsbild från Sundborn ikväll. Det blåste inte så mycket så det störde:

Inga kommentarer: