tisdag 31 maj 2011

Allvetare!

Hej livet, förlåt jag ska krångla igen.

Har någon av er läsare erfarenhet av att sj-pendla? Om man kollar deras efterblivna hemsida så verkar det kosta drygt 14000 nätta kronor om året, vilket väl känns lite sådär och lite väl mycket (men i och för sig väl nästan bara är marginellt dyrare än en årsförbrukning av SLkort om priserna fortsatt stiga i samma takt efter att jag flyttat från stan? vilket i och för sig inte är relevant i den där frågan, men ändå), såå, stämmer det eller? och vilka är i så fall de hemliga knepen för att komma runt/få rabatt/göra annars?

Jag vill läsa en grej i Uppsala men jag vill inte bo där.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Oh, nyfiken i en strut undrar vad du vill läsa i Uptown? Det är en okej stad men jag hade faktiskt också bott i Falun om jag fått välja.

Lisa sa...

Jag vill skrapa ihop till den där påbörjade kandidaten i retorik som jag har, och då är uppsala/stockholm/örebro alternativen, men jag vill helst inte behöva flytta eftersom falun, som alla vet, är bäst.