måndag 13 april 2015

Hemma igen

Hej kompisar, nu är jag på svensk mark igen! Tel Aviv var asfett. Så väldigt mysig stad och så väldigt skönt med lite omväxling. Jag har ätit så mycket goda grejer så jag går bara och väntar på att det ska börja spruta ur öronen på mig. Utöver det har jag även druckit några cocktails (jag gillar inte ens sprit men jag drack en som smakade TE?! HUR GENIALT?!), morgonjoggat på stranden (ehehe), umgåtts med israeliska cyklister (även de vill vara med i rapha-katalog), turistat lite på platser där historiens vingslag är så påtagliga att man ju börjar undra om det ens FANNS något annat än Israel före modern tid (civilisationens vagga & all den jazzen men alltså... ja, faktiskt?!), saaaaaaamt inte gjort så mycket mer? Promenerat en himla massa, pga det är vad man bör göra när man är i nya städer.
Mycket nöjd med denna lilla tripp. Nästa gång vill jag åka runt lite mer. Till exempel till Jerusalem och till ÖKNEN. Hoppas på det.

Nu är jag i Stockholm igen och det är också trevligt. Det vill säga om man tycker det är trevligt att sitta och fånstirra på ett word-dokument och dramatiskt ack:a och oh:a av trögtänkthet tills man inser att man lika gärna kan vara tyst för ingen är i närheten och kan höra det ändå. Jag tycker uppenbarligen det för jag har sökt en master tills i höst och vill tydligen göra exakt detta i två år till? Där ser man.


Inga kommentarer: