torsdag 2 april 2015

Nä nu drar jag söderut

Har haft sån grav framtidsångest de senaste dagarna alltså, stressklump i halsen 24/7 pga måste ta så många beslut inom de närmaste veckorna som känns så stora och avgörande (jaja jag vet att man alltid kan ändra sig och det ena och det andra, men det kan ju vara bra att inte UTGÅ ifrån att man ska behöva göra det i alla fall?) och jag vet varken ut eller in. Är värdelös på att planera saker längre fram i tiden än de närmaste månaderna. Får panik av att behöva göra pga så mycket påslag av livets förgänglighet och alla dessa eviga existentiella ångesthärdar. Känner mig som jag tror att man känner sig när man är en tecknad seriefigur och blir inlåst i ett timglas och känner sanden börja rinna ner över en.

För att bota detta bokade jag nyss en flygbiljett till Tel Aviv i nästa vecka. Det bästa för att förtränga stressande måsten är ju som bekant att 1. konsumera, samt att 2. förflytta sig geografiskt. Är extremt peppad på detta föredömliga och superbra beslut! Där är det dessutom badväder och sommarvärme, en hatar ju inte det direkt. Fick idag denna bild skickad till mig:


Ska kämpa, tack.


Inga kommentarer: