tisdag 8 april 2014

Välkommen hem!

Jag har varit i Italiensk vårvärme och cyklat stekig italiensk cykel (colnago med GULD, det blir väl knappast mer italienskt än så...?), druckit vin på vingård, druckit vin på hotell, druckit vin på strandrestaurang, druckit vin till frukost lunch mellanmål och fika samt ätit olika sorters fiskar och pastor. Cyklade även ett Gran Fondo vilket var min första erfarenhet någonsin av motionärsracing. Det var kul. Återkommer till det.

Allt som allt var det fett, man ska verkligen inte klaga när gud ger en lemonad rakt av. Vad man däremot kan klaga på är väl eventuellt det här att jag nu sitter i Borlänge, som ju är staden gud glömde, och det tydligen ska snöa inatt. Känner någonstans att mitt hemresebeslut känns en aning förhastat. Jag hade i detta nu istället för att blänga ut på en regnvåt parkeringsplats i mellansveriges mest kriminella stad kunnat ligga nycyklad på en soldränkt sluttning i skuggan av en vinranka med ett glas gårdsnära i ena näven och nån lagrad ost i andra?

Potentiell känsla:






Faktisk känsla:


1 kommentar:

Anonym sa...

Man gör det man tycker är roligast...