tisdag 23 september 2014

Armgiven

Succén fortsätter, och jag med den. Igår var jag på gymmet som den fitnesstjej jag är. Hade tights och färgglada sneakers eftersom jag kan det där med vikten av att klä sig för sitt uppdrag.

Gjorde min favoritövning: enbensböj med kettlebell. Gjorde även en och annan övning som inte är min favorit, tex armhävning = oerhört tråkig övning? Har provat ALLT för att få det roligt eftersom jag 1. tycker det är en "bra" övning pga funktionell, helkropps, blabla och 2. det är lite mäkt att kunna göra väldigt många armhävningar?

Men trots försök med två fötter, en fot, sneda armar, med pilatesboll, med trx-band, med bosu, med bänk, med medicinboll, med hantlar, med bendrag, uppochner, med rotation, på tid, som maxtest, i stege, i intervallform eller bara i pur spontanitet så har jag fortfarande inte lyckats hitta smaken som får medicinen att gå ner, som man brukar säga. Trist. Ingen imponerande bringa för mig till beach 2015 med andra ord. Tur man inte springer med torson.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Den enda roliga armhävningen återfinns i en TRX-kombination: häng med fötterna i banden, gör en armhävning, gör ett indrag med benen mot magen, dra tillbaka benen rakt och gör en split med benen. Upprepa så många varv som möjligt.

Annars håller jag med om att armhävning är en tråkövning.

Lisa sa...

ok det lät faktiskt lite roligt. ska testa nästa gång!