tisdag 2 augusti 2011

ett utdrag från en småstadsmonolog på fb-chaten

  • sjukaste småstadsgrejen idag
  • jag skulle köpa cigariller åt min far på vägen ut till landet
  • på statoil. så jag gick in och bad om ett paket
  • killen i kassan ba: "ett paket??"
  • jag ba "ja? eller heter det ask kanske? en ask då"
  • han ba "en ask??"
  • jag ba "jaa??"
  • "han ba "inte tio?"
  • jag ba "eh, nej?"
  • han ba "är du säker? inte en kartong, det är tio i dom"
  • jag ba "eh? nej!?!"
  • han ba "men han köper alltid en kartong"
  • jag ba "vem?!?!"
  • han ba "han som ska ha dom"
  • jag ba "vet du vem som ska ha dom??"
  • han ba "ja såklart"
  • jag ba "min pappa"
  • han ba "jag vet"
  • OCH DET SJUKA
  • är att jag aldrig i mitt vuxna liv varit inne på statoil med min pappa??!?!
  • har aldrig pratat med killen i kassan förr??!?


& helt annan grej:
Idag kommer Johanna! Det var säkert ett par år sedan vi sågs nu så vi ska väl åka bil på landsbygden, lyssna på Bruce, dricka rosé, ägna oss åt allt möjligt dan anderssonskt och re-bonda. Hurra!

Inga kommentarer: