lördag 6 februari 2010

Optidistans!

Jag vet inte riktigt vad folk gjorde idag, men cyklade gjorde de inte och det var ju himla tråkigt för dom faktiskt för det var sjukt fint! Kan hända att det antingen är den där velodromen som spökar eller Runndagarna som kanske får det att rycka i skridskonerverna? När jag rullade ner på postenparkeringen fem i nio var hur som helst ingen där. På slaget nio var vi två, och mer än så blev det inte.

Inget fel med det förstås. Jag och den gamla cykelräven Lasse Myrberg fick oss en fin tur i perfekt väder (ett tag skymtade man till och med solen!!). Dalavägarna är såklart alltid fina, jag var pigg och frös inte ens om fötterna, och han sitter ju dessutom såklart inne på en himla massa cykelrelaterade historier den mannen, så underhållen blev jag också! Inte illa, med andra ord.

Hann efter det bara slänga in cykeln och plocka ut hundarna för långpromenad. Nu har vi kommit in, och det är rätt skönt att sitta ner.

Inga kommentarer: