tisdag 9 februari 2010

Duktig och produktiv


För att komma ur den här mycket snack & lite verkstad-mentaliteten jag allt som oftast befinner mig i, och som för all del är rätt trevlig trots sin icke-optimalitet när det gäller att få saker gjorda, tog jag och LisaJ (besvärligt att heta samma sak, jag vet) imorse tag i det här med vår stundande tenta.
Det bästa med LisaJ, förutom att hon är trevlig förstås, är att hon är en overachiever på riktigt. Jag har ju bara en sådan image, men får ju sällan fler knop gjorda än gemene man. Hon däremot är en doer. Hennes ambitioner smittar dock av sig, och eftersom jag som bekant har rätt lätt för allt studierelaterat när jag väl får tummen ur så får vi så innihelvete mycket gjort både kvantitativt och kvalitativt när vi samarbetar. Värt är ju bara förnamnet.

Alltså hade vi redan innan lunch idag rett ut fjorton uppgifter av femton inför torsdagen. Förhoppningarna är således höga och morgondagen kommer inte alls bli så stressig som för alla andra. Jag har till och med en rätt stark tro på att hinna med att cykla lite utomhus!

(Idag har jag trampat inomhus. Det gick väl bra och enligt planerna antar jag, men var ju inget man skriver hem om.)

Inga kommentarer: