onsdag 15 oktober 2014

100

Ok idag ska jag inte gnälla?
Igår sprang jag en lugn mil och ägnade mig åt de här löpskolnings- & löpstyrkeövningarna jag fått lära mig. Alltså jag är så dåååååliiiiig!!!! Spänsten är.... svårupptäckt. Nåja. Kul att hoppa lite ändå. Bra för mig.
Avslutade det hela med att gå till gymmet eftersom jag lärt mig min läxa. Under hela sommaren så varken styrke- eller rörlighetstränade jag någonting, och sedan kunde jag knappt sätta på mig kläder eller skor utan att sitta ner eller ta stöd av något pga så ont i ryggen varje dag, och så kan man ju faktiskt inte ha det?
Nu har jag varit duktig och ansvarstagande och gymmat lite sporadiskt någon gång eller två i veckan. Jag gör inget särskilt utan typ lite mage/rygg/höft/azz och sånt man generellt är klen och stel i, samt en och annan enbensknäböj, men det har (hör och häpna!) faktiskt hjälpt himla mycket. I flera dagar har jag kunnat resa mig upp utan att se ut som jag är 90 år! Lär alltså fortsätta med den här disciplinen.

Inga kommentarer: