lördag 11 december 2010

lite löpning

jag fick låna jannes hjul idag eftersom mina däck inte var så lämpade för underlaget. Märkte på näst sista varvet att kedjan hackade lite men trodde att det kunde vara lite dåligt justerade växlar efter hjulbytet, ända tills jag direkt efter depåpassering och varvning inte kan trampa överhuvudtaget. Stannar och ser att jag har hela bakväxeln rakt in i hjulet. Tvärav! Kunde ju välja mellan att bryta, gråta eller springa runt, så jag sprang väl då. Kom i mål typ en halvtimma efter alla andra men fick väl ändå några poäng så det kan ju vara värt det.
Sjukt rolig bana i alla fall, precis som jag vill att en cxbana ska vara, så all heder åt Benny och Carina & co!

Får se hur jag löser det med cykel imorgon, verkar som jag kan få låna JJs reservhoj. Den är lite stor men väger ju å andra sidan typ tvåhundra kilo mindre än min så det blir nog ändå ett lyft.

Inga kommentarer: