söndag 14 november 2010

Tack & hej

Men! Jag vill ändå poängtera att jag trots min inte riktigt acceptabla inställning ändå verkligen uppskattade allt engagemang från publiken idag! Eller kanske såg ni att det var just idag det behövdes för att jag inte skulle kliva av och lägga mig ner och grina? Tack så mycket i alla fall, jag blev väldigt glad! Det värmer.

Och angående vår felkörning:
Vi, som i jag & Oscar då, var såklart sena efter en lite för långdragen frukost hemma hos Ola & Sara men hade ändå tiden på vår sida såpass att Oscar skulle hinna på minuten till första start. För att verkligen komma rätt knappar vi in petersburg, som området skulle heta, på gps och får upp ett mål utanför Söderköping. Så långt allt väl, även om vi både väl tyckte att det såg ut att vara lite VÄL långt från stan. Men man vet ju inte, vi känner ju inte till krokarna däromkring.
För att verkligen kolla ringer vi ändå och dubbelkollar med Adam & Robban som redan var framme, och får bekräftat att jo, det ligger en bit utanför.

SÅ: vi kör väl på då. Svänger av från stora vägen. Kör förbi nån by. Svänger tusen gånger på världens kringelikrokigaste skogsväg som blir smalare och smalare. Och smalare. Och smalare. Ända tills vi båda får en rätt jobbig magkänsla av att det här trots allt inte känns riktigt rätt. Inte en skylt så långt ögat når och HUR ska någon publik hitta ända hit ut i skogen?
Men då har vi bara en liten liten bit kvar enligt gpsen, så vi kör väl på. Ända tills vi vid vägs ände kommer fram till - en bondgård! Med en skylt. "Petersburg".
Tydligen finns det TVÅ jävla ställen med det supervanliga platsnamnet i SAMMA KOMMUN?!? Men på vitt skilda ställen. Vad är oddsen?!

Vi vänder, gråter blod, ringer Adam & Robban igen. Ringer tävlingsansvariga. Får veta att vi inte ens skulle ha passerat Söderköping som vi nu är way söder om. Meddelar att speakern nog verkar bli lite sen. Stampar plattan i mattan etc och kör tillbaka till ursprungsvägen vi svängt av ifrån, från vilken det såklart är i runda slängar fem minuter till rätt ställe.

Egen lärdom: ska aldrig mer använda GPS
Lärdom för andra: döp aldrig era gårdar till namn som redan existerar.

Inga kommentarer: